1 клас
Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
Тема. Я досліджую листяні
та хвойні дерева
Мета:
розширити
уявлення учнів про різноманітність рослин; учити досліджувати та порівнювати
листяні і хвойні рослини, розрізняти рослини за виглядом, за листям,
закріпити знання учнів про будову дерев; розвивати інтерес до дослідницької
діяльності; спостережливість, увагу, мислення, зв'язне мовлення; виховувати
дбайливе ставлення до природи.
|
3 клас
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
Тема. Оздоровче
значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу.
Мета: розкривати уявлення
учнів про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; вчити
правильному поводженню під час відпочинку на природі; розглядати можливі
небезпеки лісу; розвивати вміння безпечного спілкування з природою;
виховувати культуру поведінки дітей на відпочинку.
|
Очікувані результати:
Учень / учениця:
- пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними
об’єктами / явищами [2 ПРО 1-1.2-1];
- використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими
джерел (книги, фільми тощо) [2 ПРО 1-2.1-1];
- запитує, щоб довідатися більше про природу [2 ПРО 1-2.1-2];
- розпізнає об’єкти довкілля (за
кольором, смаком, формою, звуком тощо) [2 ПРО 1-4.3-1];
- розрізняє живі і неживі природні
об’єкти [2 ПРО 1-4.3-2];
- розрізняє хвойні й листяні рослини [2 ПРО 1-4.3-3];
- розрізняє дерева, кущі, трав’янисті
рослини [2 ПРО 1-4.3-4];
- порівнює листяні і хвойні, вічнозелені
і листопадні рослини [2 ПРО 1-4.3-5];
-
визначає
істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів
навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];
-
розбиває об’єкти на групи за спільною
ознакою [2 МАО 1-4.1-4]
- відповідає на
запитання за даними таблиці, схеми [2 ІФО 1-1.2-6];
|
Очікувані
результати:
Учень/учениця називають:
·
речі та одяг для прогулянки на
природу;
·
правила поведінки під час прогулянки;
пояснюють:
·
оздоровче значення відпочинку на природі;
уміють:
·
обирати одяг та взуття для відпочинку на
природі
|
Тип уроку: комбінований
|
Навчально-методичне
забезпечення: ноутбук,
проектор, записи мелодій лісу, плакати із зображенням рослин, комах;
тематичні малюнки «Дерева», «Кущі»,
«Трав’янисті рослини»; гілки хвойних та листяних дерев; фломастери;
сигнальні картки.
|
ХІД УРОКУ
|
1. Ранкова зустріч. Привітання
1.1 Робота у групах.
Гра «Упізнай рослину»
Розпізнавання малюнків «Дерева», «Кущі», «Трав’янисті рослини» та представлення
результатів роботи у групах.
1.2 Прослуховування
відео «Звуки природи. Живий ліс» (https://www.youtube.com/watch?v=wghf4fiuPWE)
Пропоную вам закрити очі і уявити подорож у світ
природи. Природа — це живий організм, а ми з вами — частинка природи. Тому й
ставитися до природи треба, як до самого себе.
Дуже важливо зберегти все таким, як воно є. Не нищити,
не руйнувати, а залишити землю такою ж чудовою для інших поколінь. А ще
важливо берегти своє життя й здоров’я, щоб насолоджуватися красою
навколишнього світу. А це значною мірою залежить від нас самих, від нашої
поведінки.
|
2. Інтерактивна вправа на сайті https://learningapps.org/watch?v=pnjsbmfic17
-
Знайдіть зайву рослину.
|
2.
Вправа «Мікрофон»
— Яким буває відпочинок?
— Який відпочинок найкращий?
— Яким є значення активного відпочинку для здоров’я людини?
— Чому людина намагається організувати власний відпочинок саме на
природі?
— Чим приваблює людину ліс?
— У яку пору року вам найбільше подобається відпочивати в лісі?
— Пригадайте свій найкращий відпочинок. Скажіть одним словом.
— 3 ким ви відпочивали?
— Що вам найбільше
запам'яталося?
|
3. Хвилинка дослідження
(Піднімаю листок
і хвоїнки)
-
Діти, погляньте, що я знайшла? Що це?Роздивиться.
—
Порівняйте листяну пластинку і хвою.
—
Чим вони різняться? Які вони на дотик?Запах?
|
3.
Асоціативний
кущ «Лісова прогулянка»
(Фронтальна
самостійна робота)
|
4. Складання порівняльної таблиці «Хвойні та листяні
дерева»
Діти
по називають спільні та відмінні ознаки хвойних і листяних дерев та по черзі
записують інформацію на дошці у таблицю.
|
4.Робота у
парах. Складання правил поведінки під час прогулянки до лісу.
|
5. Робота у групі «Відгадай загадку» (самостійно)
•
Узимку чорний, навесні і влітку зелений, а восени жовтий. (Ліс)
•
Узимку спить, а влітку шумить. (Дерево)
•
Чималеньким виростає,
Міць
з роками набирає.
Може
жити сотні літ,
Має
величезний рід. (Дуб)
•
В неї гарні, пишні віти,
І
колючок не злічити...
Не
байдужа до прикрас,
На
свята спішить до нас. (Ялина)
Сніг
її не налякає,
І
на спеку не зважає.
Зеленіє
навіть взимку,
Має
з голочок хустинку. (Сосна)
Є
родичка у ялинки
З
неколючими голками.
Але,
на відміну від ялинки,
Обпадають
ті голки. (Модрина)
|
5.Представлення
результатів роботи у парах.
|
6. Руханка-гра «Листяні та хвойні рослини»
Учні
стають у коло . Учитель демонструє малюнки та називає листяні і хвойні рослини. Якщо рослина –
хвойна – всі присідають, якщо листяна – піднімають руки вгору.
|
6.Робота з
підручником. Пошук інформації про
основні небезпеки, що підстерігають у лісі. Підготовка інсценізаціі «Пригода
у лісі»
|
7.Практична
робота «Учимося розрізняти хвойні та
листяні рослини»
Серед
малюнків-відгадок рослин вибрати:
І
пара – хвойні, ІІ пара – листяні рослини.
|
7. Інсценізація
«Пригода у лісі»
|
8.Робота в
групі. Пазли «Мозаїка»
Учні об’єднуються в групи за допомогою кольорів «Зелений»,
«Жовтий». Повторюють правила роботи в
групі.
Група
«Зелений» - скласти з пазлів хвойну
рослину.
Група «Жовтий» - скласти з пазлів листяну рослину.
|
8.Практична
робота
Одягни
ляльку на прогулянку до лісу
|
9. Рефлексія
Караоке «ЛІСОВА
ПІСЕНЬКА» Л.Вознюк
Крізь ліси зелені, вікові діброви
дружно ми крокуєм, пізнаємо світ.
Лащаться в долині квіти кольорові,
дятел на смереці стукотить: «Привіт!»
У розлогих кронах дім лаштують птиці,
велети-дерева нам кивають вслід,
і снують мурашки — лісу трудівниці,—
мама білка кличе діток на обід.
Не зламаєм гілку, квітку не зірвемо,
не злякаєм пташку, білку, оленя,
і мурах домівку чемно обійдемо,
та не потривожим сонне зайченя.
Тож рушай із нами, не вагайсь нітрішки,
любить ліс привітний щебет дітлашні.
Є для друзів в нього ягоди й горішки,
а пташки дарують радісні пісні.
Вправа
«Незакінчені речення»
- Я довідався на уроці, що …
- Мені сподобалося…
- Я тепер знаю…
|
Немає коментарів:
Дописати коментар