середа, 9 листопада 2016 р.

Конспект заняття гуртка образотворчого мистецтва "Світ очима дітей"


Тема. Я намалюю світ, щоб рідний край став схожим на весну

 
Мета: закріпити вивчені техніки малювання, розширити знання учнів про жанр – пейзаж; познайомити з творчістю художника Олекси Новаківського; розвивати навички сприйняття, образного мислення, асоціативної пам’яті, уяви, фантазію, формувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу весни; виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу. 


Тип заняття
: інтегроване з використанням комп’ютера


Обладнання:
мультимедійні презентації «Вербові котики» та «Олекса Новаківський», відеофільм «Весна»;  репродукції весняних пейзажів , дитячі роботи - пейзажі, ілюстрації -творчі роботи вчителя, диск  з музичним супроводом.
Художні матеріали:
папір,графітовий олівець, гумка, акварельні фарби, пензлики, палітра, серветка, склянка з водою.

                                                                                                         Девіз заняття:
                                                                                                        Ми – художники, митці.
                                                                                                        Ми – таланти і творці!

                                                                      Хід заняття

  І. Організаційна частина

  Вправа «Очікування»


- Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?

  ІІ. Актуалізація опорних знань


 Словникова робота. Повторення образотворчих термінів.
Слід знайти у правій колонці значення слів з лівої колонки і з'єднати їх стрілочкою
( листки даються на кожну парту)


Той, хто пише картини
Пейзаж
Картина, що зображує квіти, овочі, фрукти…
Портрет
Той, хто пише картини
Натюрморт   
Картина, що зображує людину
Художник     
Книжка, в якій надруковані копії картин
Альбом репродукцій
Картина, що зображує природу

Талант

Злагодженість звуків, фарб, рухів
Контраст
Видатні природні здібності
Гармонія
Малюнок або портрет малого розміру
Мініатюра                 
Різка протилежність у чомусь
Світломузика
Людина, яка чогось досягла самостійно
Самоучка
Вдале поєднання кольору, світла

  ІІІ. Сприймання та аналіз естетичної дійсності і творів образотворчого  мистецтва
Показ мультимедійної презентації «Олекса Новаківський» та розповідь вчителя про творчість митця.
Бесіда за репродукцією картини Олекси Новаківського «Весна»
Алгоритм «Змістовний склад естетичної оцінки художнього твору»

1.
Власна інтерпретація сюжету ( Що зображено на картині?) .

2. Опис місця події ( Де це відбувається?).

3. Визначення головного героя, його емоційного стану або інших якостей ( Що або хто знаходиться в центрі? Які явища, події, предмети?).

4. Визначення другорядних персонажів ( події, предмети), їх роль у творі.

5. Опис представлених явищ або подій ( Словесний опис картини).

6. Аналіз композиційного вирішення ( наявність композиційного центру), плановість ( доцільність виділення планів), розміщення та підпорядкованість деталей, тощо.

7. Відповідність реальності ( фантастична чи реалістична).

8. Оцінка колірного вирішення ( визначення колориту картини: в якій гамі кольорів).

9. Визначення жанру твору та аналіз художньої техніки виконання ( Що зображено? Чим зображено? – гуаш, акварель, олівець, туш, вугіль, пастель, сангіна, олійні фарби).

10. Констатація образності твору ( Виявлення художнього образу).

11. Аналіз загального настрою твору.

12. Висловл
ювання особистого враження від твору ( Що ти хочеш змінити в картині? ). Використання асоціативних аналогій, зіставлення, порівняння, метафор, епітетів.

 ІV. Повідомлення теми і завдань уроку
  1. Вступна бесіда

- За нашим вікном наста
є довгоочікувана весна. Цю пору року всі чекають з нетерпінням. Вже сонечко піднялося на небосхилі і стало тепліше. Ще не вітер і навіть не вітерець, а лише легенький весняний легіт летить  в рідний край. За день настане весна. Весна – це час оновлення землі та всього живого. Все розпускається і розвивається, зеленіє і квітне. Квітне рідна земля, і на душі стає приємно, легко, весело.

  Все у зелені довкола:

  Пасовища, ліс і поле.

  Мчать струмочки до ріки,

  Ліплять гнізда ластівки.

  І в сороки новина,

  Сповіщає всіх вона:

  Наближається …(Весна)
- Що таке для вас весна?

 
2. Показ мультимедійної презентації «Весна»

1.Весна - це тепло, блакитне небо, яскраве сонечко.

2. Весна - це перші квіти, зелена травичка, зелені листочки на кущах і деревах.

3. Весна - це теплий дощик, веселі пісні пташок. Це перший грім і пер­ша громовиця.

4. Весна - це мамине свято, це день народження Тараса Шевченка, це Великдень.

5. Навесні завжди радісний настрій!

(Прослуховування музики П. Чайковського "Пори року
)


3. Створення проблемної ситуації

- Чи можна сказати, що весна – різнокольорова пора року?

4.Читання казки
                                                              Хто землю прикрашає?
Дуже давно наша Земля була пустельним і розпеченим небесним тілом: не було на ній ані рослинності, ані води, ані прекрасних барв. І от одного разу задумав Бог оживити Землю, розсипав по ній величезну кількість насіння життя та попросив Сонечко зігріти його своїм
теплом, а Воду – напоїти живлющою вологою.
Сонечко взялося зігрівати Землю, Вода напувати, але насіння не проростало. Виявилося, що воно не хотіло рости сірим, адже навколо нього простягалася тільки сіра безбарвна Земля, а інших барв не було. Тоді Бог звелів різнокольоровій Райдузі-дузі піднятися над Землею і прикрасити її.
І з того часу Райдуга-дуга з'являється
навесні після довгої холодної зими щоразу, коли Сонечко засвітить крізь дощик. Встає вона над Землею і дивиться, чи гарно Земля прикрашена. З того часу наш світ став веселково-кольоровим.
Сьогодні у нас незвичайне заняття, цікаве і пізнавальне. На занятті нам будуть потрібні: голова – ми будемо думати, очі – будемо дивитися, вуха –  слухати, губи –  будемо говорити, посміхатися, відповідати; руки – будемо творити.
Сьогодні ми будемо вчитися бачити прекрасне у навколишньому світі.
Гуляючи в лісі, відпочиваючи, ви, напевно, неодноразово милувалися незвичайним візерунком на крилах метелика або дивною формою обточеного водою каміння, а може, задивлялись на хмари, які вечірнє сонце розфарбувало у червоний колір.

- Отже, які кольори можна використати, малюючи весну?

5. Гра «Асоціативний кущ»
Учні пишуть на дошці асоціативні слова до виразу  «Мій  весняний  світ»

Тануть сніги, біжать гомінливі струмки. Видзвонюють краплинами бурульки. Повертаються з вирію птахи. В синяву неба глянули сині проліски.

«Як хороше, - стрепенулась берізка. – Вся моя кора прогрілась, кожна гілочка соком наливається. Сонечко зимовий сон геть прогнало».

До тепла і сонця потягнулися комахи і рослини. Ось-ось буйно розквітнуть садки. Вес-на! Вес-на!

  VІ. Практична робота учнів.
  1. Відео «Вербові котики»
     2.Послідовність виконання зображення
1) Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, визначивши, що буде головним на вашому малюнку.

2) Визначте точку зору, лінію горизонту. Вирішіть, яка частина аркуша буде відведена небу, землі, деревам, воді тощо.

3) Уникайте ситуацій, коли лінія горизонту поділяє лист попо
ловині, і зображень, у яких дерево, стовп, будинок та інші об'єкти ділять малюнок по вертикалі на дві рівні частини. Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами.

4) Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева, і тільки
тоді працюйте над конкретизацією форми предметів (накладаючи мазки).

5) Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на першому плані. Вони пишуться більш чітко за кольором, контрастами; предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком.

  Під час роботи учнів, учитель здійснює індивідуальний контроль. (Звучить аудіозапис). 


3.Гра «Танок фарб»(проводиться під час того, як діти розмальовують малюнки»
Я хотіла б малювати,
Але не знаю, як почати.
Я візьму три фарби основні,
Ці фарби – не прості,
З них складаються всі інші.
Де ж ці фарби основні? (червона, жовта, синя)
Якщо червона з жовтою подружаться,
Яка нова фарба утвориться?
Якщо жовта із синьою подружаться,
Яка нова фарба утвориться?
Якщо червона з синьою подружиться,
Яка фарба утвориться?
Теплі фарби! 
Холодні фарби!

VІІ. Підсумок уроку

- Чи досягли ви того, чого очікували?

«Авторське крісло»
Кожен учень демонструє власну роботу, розповідає про техніку малювання та презентує малюнок.
Наш рідний край ми повинні любити, адже звідси, від батьківського порога, від ніжної маминої колисанки ми всі вирушаємо в далеку нелегку життєву дорогу. А природу рідного краю ми повинні не лише любити, а й берегти.  
Уявіть собі картину: спіймали метелика – і він помирає у ваших долонях, зірвали квітку – і вона зів’яла. Тоді ви розумієте, що доторкнутися до краси можна лише серцем. Мудрий письменник Сент-Екзюпері говорив: „Шукати треба серцем, найголовніше не побачиш”.
Учись любити,
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
Синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учися дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.
Поглянь на світ – це дивовижна казка!
А квіти – це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони, неначе діточки малі.
Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми – її дитя!
Летить на землю весняна обнова,
Бурлить, вирує на землі життя!



 







Немає коментарів:

Дописати коментар